Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of geography --- didactiek --- aardrijkskunde --- 450.4 --- Aardrijkskundedidactiek --- ardrijkskunde : didactiek secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen --- (vak)didactiek wetenschappen.
Choose an application
Dit boek bevat ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. De opdrachten maken leerlingen bewust hoe je geografische kennis kunt inzetten om de wereld om je heen te leren begrijpen. De opdrachten leren leerlingen ook samenwerken en nadenken over hun manier van werken, doordat er meestal verschillende antwoorden mogelijk zijn. Verder wordt er aandacht besteed aan de vraag hoe je als leerkracht zelf varianten kunt maken op dit soort lesopdrachten en worden er een aantal suggesties gegeven voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten.
Didactiek. --- Didactics of geography --- geografie --- 485.5 --- aardrijkskunde --- leerboeken --- secundair onderwijs --- didactiek --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- 485.65 --- 91 <07> --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Geography--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Aardrijkskunde --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactics of social education --- 456.5 --- didactiek algemeen - aardrijkskunde
Choose an application
Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er nu dit tweede boek 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit dsoort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Aardrijkskunde ; didactiek --- 91 <07> --- Aardrijkskunde. Geografie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 485.50 --- 950.8 --- Aardrijkskunde --- Denktraining --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- 485.5 --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- Aardrijkskunde - Vakdidactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))"
Choose an application
PXL-Education 2016 --- secundair onderwijs --- aardrijkskunde
Choose an application
Dit boek helpt het leren en onderwijzen van aardrijkskunde tot een plezierige, productieve en effectieve ervaring te maken. Het doel van de opdrachten is dat leerlingen geografisch leren denken. De opdrachten passen bij allerlei onderwerpen uit de schoolaardrijkskunde. Centraal staat het leerproces van de leerling en hoe dat verbeterd kan worden.
476.3 --- Aardbevingen --- Aardrijkskunde --- Bevolkingsstatistiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kaartlezen --- Lager onderwijs --- Migratie --- Overstromingen --- Stuwdammen --- Toerisme --- Didactics of social education --- Didactics of geography
Choose an application
Dit boek helpt het leren en onderwijzen van aardrijkskunde tot een plezierige, productieve en effectieve ervaring te maken. Het doel van de opdrachten in dit boek is dat leerlingen geografisch leren denken. Centraal staat het leerproces van de leerling en hoe dat verbeterd kan worden. Het boek is zowel gebaseerd op ervaringen van leraren als op onderzoek van vakdidactici. (Bron: covertekst)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Aardrijkskunde --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Nederland
Choose an application
This book is an initiative presented by the Commission on Geographical Education of the International Geographical Union. It focuses particularly on what has been learned from geospatial projects and research from the past decades of implementing geospatial technologies (GST) in formal and informal education. The objective of this publication is to inform an international audience of teachers, professionals, scholars, and policymakers about the state of the art and prospects of geospatial practices (GPs) as organized activities that use GST and lessons learned in relation to geographical education. GST make up an advanced body of knowledge developed by practitioners of geographic information systems (GIS), remote sensing (RS), global positioning systems, (GPS), and digital cartography (DC). GST have long been applied in many different sectors; however, their first use in higher education began in the early 1980s and then diffused to secondary schools during the 1990s. Starting with GIS and RS, it evolved into a much broader context, as GST expanded to include GPS and DC with new communication technologies and Internet applications. GST have been used around the world as a combination of tools and special techniques to make research, teaching, and learning more effective.
Geography. --- Geographical Information Systems/Cartography. --- Teaching and Teacher Education. --- Geographical information systems. --- Géographie --- Systèmes d'information --- Noms géographiques --- Cartography --- Geography --- Earth & Environmental Sciences --- Geospatial data --- Geographic information systems. --- Technological innovations. --- Study and teaching. --- Geographical information systems --- GIS (Information systems) --- Data, Geospatial --- Teaching. --- Area studies --- Information storage and retrieval systems --- Geographic information systems --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|